Reklamační řád

REKLAMAČNÍ ŘÁD
(verze 2.0, platný od 4. 10. 2025)

1. Úvodní ustanovení
Tento reklamační řád upravuje způsob a podmínky uplatnění práv z vadného plnění u digitálních produktů, dárkových poukazů a služeb (zejména kurzů svařování) zakoupených prostřednictvím internetového obchodu www.dobrejremeslnik.cz, provozovaného:

Prodávající:
Veronika Paulíková, fyzická osoba podnikající dle živnostenského zákona
IČO: 23124032
Sídlo: Špindlerova třída 776, 413 01 Roudnice nad Labem
Zapsána v živnostenském rejstříku vedeném Městským úřadem Roudnice nad Labem
E-mail: paulikova@dobrejremeslnik.cz
Telefon: +420 799 013 499

Tento řád je nedílnou součástí Obchodních podmínek Prodávajícího.

2. Předmět reklamace
Reklamovat lze:

A) Digitální poukaz a digitální produkty
Za vadu se považuje zejména:

digitální poukaz nebo produkt nelze stáhnout či otevřít,
soubor je poškozený, nečitelný nebo neúplný,
e-mail s poukazem nebyl doručen,
přístupové údaje nefungují.
B) Služba – kurz svařování
Za vadu služby se považuje zejména:

kurz nebyl zahájen z důvodu na straně Prodávajícího,
kurz byl přerušen a Prodávající nezajistil náhradní termín,
kurz se zásadně liší od popisu uvedeného na webu.
Za vadu se nepovažuje:

nedostavení se účastníka na kurz,
zrušení účasti méně než 24 hodin před kurzem,
nesplnění zdravotních podmínek nebo nepředložení lékařského potvrzení,
subjektivní očekávání ohledně rychlosti pokroku, individuálních výsledků nebo schopností,
dojem, že kurz byl „těžký / lehký“, pokud odpovídá popisu,
skutečnost, že kurz proběhl v jiném místě z kapacitních či bezpečnostních důvodů, pokud byl zákazník včas informován.

3. Reklamace dárkového poukazu
Pokud:

poukaz nebyl doručen,
e-mail nedorazil,
PDF nelze otevřít,
QR kód nefunguje,
je povinností Zákazníka kontaktovat Prodávajícího:

E-mail: paulikova@dobrejremeslnik.cz
Telefon: +420 799 013 499

Prodávající je povinen vadu odstranit nejpozději do 30 dnů.

4. Uplatnění reklamace
Reklamaci může Kupující uplatnit:

e-mailem na paulikova@dobrejremeslnik.cz, nebo
písemně na adresu sídla Prodávajícího.
V reklamaci musí být uvedeno:

jméno a příjmení,
kontaktní údaje,
datum a číslo objednávky,
popis vady,
případně fotografická či technická dokumentace (screenshot, chybová hláška).

5. Práva kupujícího z vadného plnění
Prodávající vyřídí reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění.

V případě oprávněné reklamace má Kupující právo na:

Digitální produkty:
opětovné zaslání funkčního souboru,
náhradní digitální plnění,
přiměřenou slevu, pokud nelze vadu odstranit,
odstoupení od smlouvy a vrácení kupní ceny, pokud náprava není možná.
Služby (kurzy):
poskytnutí náhradního termínu,
přiměřenou slevu, pokud proběhla část kurzu,
vrácení ceny, pokud službu nelze z objektivních důvodů zajistit.
Pokud Prodávající reklamaci nevyřídí ve lhůtě 30 dnů, má Kupující právo odstoupit od smlouvy.

6. Kdy nelze reklamaci uznat
Reklamace bude zamítnuta zejména v těchto případech:

účastník nebyl zdravotně způsobilý nebo nepředložil lékařské potvrzení,
účastník nedodržel bezpečnostní pokyny lektora,
účastník narušoval kurz, choval se nebezpečně či ohrožoval ostatní,
účastník se nedostavil bez omluvy,
účastník opakovaně měnil termín přes limit 1 změny,
poukaz je po expiraci 12 měsíců,
poukaz již byl uplatněn,
účastník nesplnil podmínky rezervace,
reklamace je založena na subjektivním dojmu („čekal jsem jiný výsledek“).

7. Reklamace kurzů poskytovaných partnerskými školami
Kurzy mohou být poskytnuty v partnerských výukových dílnách.
Za kvalitu, obsah a realizaci služby vždy odpovídá Prodávající.

Kupující reklamuje vždy u Prodávajícího, nikoli u partnerské školy.

8. Náklady spojené s reklamací
Náklady na komunikaci s Prodávajícím hradí Kupující (např. poštovné).
V případě uznané reklamace Prodávající hradí náklady na poskytnutí náhradního plnění.

9. Závěrečná ustanovení
Tento reklamační řád je nedílnou součástí Obchodních podmínek.
Vztahy neupravené tímto řádem se řídí občanským zákoníkem a zákonem o ochraně spotřebitele.

Reklamační řád nabývá účinnosti dne 4. 10. 2025.